1

4. oktober 2010

Mye vil ha mere, fanden vil ha flere og jeg.....jeg vil bare bli bedre!

Ja, bedre. Er det så rart at jeg vil bli?  Alle ønsker vel å bli bedre. 

Ok, jeg må kanskje spesifisere litt.  Det å bli bedre er så mye. Selv Hushovd etter sin fantastiske seier for 36 timer siden kan ønske å bli bedre til å sykle, Meryll Streep kan av og til  ønske å bli bedre til å spille og Kong Harald kan sikkert ønske å bli bedre til å....ja, til å konge.  Det siste var nå et merkelig verb forresten. Å konge. Stilig tanke. Dronning Sonja ved middagsbordet til Kong Harald: "Nå kjære, hvordan var det på jobben i dag?" " Jo takk bra, jeg konget kjempefint i dag. Jeg konget både ved en veiåpning og på en statsbegravelse. Dessuten konget jeg sammen med regjeringen. Fikk mye konging ut av dagen."
Morsomt? Nei, det syntes egentlig ikke jeg heller.  Jeg syntes vel det var ganske platt og dårlig. Men det er det jeg klarer å få fingerne til å gjøre som forlengelse av tankeaktiviteten.
Det jeg ønsker å bli bedre på er å blogge.  Det er forresten et gasnske nytt ord. Å blogge, blogger, blogget. Ordet er så nytt at det nesten ikke er kommet forbi imperfektum enda. De fleste som startet å blogge blogger fortsatt. Så nytt er ordet.  Det er få som ghar avsluttet sin blogging. Derfor er fortidsformen nesten ukjent. Blogget, har blogget....osv.
Sidesprang. Er rå på det. Neida, ikke slike sidesprang. Den skitne fantasien din får ingen næring ved å lese videre. Sidesprang av typen ha seg med naboer, kollegaer eller andre har jeg ingen ewrfaring med så det kan jeg ikke skrive om.  Kanskje jeg kan bli bedre til det? Ja, sidesprang altså. Norgesmester i sidesprang. Det hadde vært konge, men den tittelen innehar vel en viss Rune R...  Ikke at jeg ønsker å slå ham heller.  Jeg er nok ikke typen der. Lurer forresten på hvordan han får det til.  Jeg mener; 1000 damer. "De e mange det" (Eller hva Lars?) Går han bare bort og sier:"Vil du bli Norgesmester med meg?" Kanskje ern ganske god sjekkelinje forresten. Tror jeg skal prøve den men starte i det små. "Vil du bli klubbmester med meg?" En dårlig ide hvis du er medlem av Kjappfotkameratene, men hvis du er medlem av Norske Synkronsvømmeres forening vil det kanskje kunne gi et hyggeligere resultat.
Shit pokker. Nå skar jeg ut igjen. Tilbake til utgangspunktet.
Jeg ønsker å bli bedre. Bedre til å blogge. Blogging er så mye, og det er mye av det jeg ikke kan. Blogging er jo naturligvis å skrive, og det mener jeg at jeg er relativt god til. Men blogging er jo også å få mange til å lese det du har skrevet, og der er jeg ikke så god. Og til slutt er jo blogging også et inntektsmiddel, og der er jeg helt elendig. Ja faktisk helt poå trynet.
Altså ønsker jeg å bli bedre i antall lesere. Hvordan blir jeg det da? På en eller annen måte må jeg få folk til å vite om denne bloggen med det lange navnet. Jeg har sjekket flere steder og der står det at jeg må pinge eller twitre eller registrere bloggen og en hel masse andre ting. Etiketter og tab og tilbakelenker og jeg vet ikke hva. Jeg er i utgangspunktet en enkel bondegutt fra landet og har bare overført skrivemaskintastaturet til PC. Mer kan jeg ikke så hvordan skal jeg forstå alt det rare. Å bli bedre her klarer jeg ikke på egenhånd ihvertfall. Mye jeg kan klare på egenhånd, men...Ja ja ja, jeg vet det kan misforståes. Og hvis du vil misforstå det og det gleder deg så gjerne for meg, men det var altså ikke slik egenhendig aktivitet jeg mente. Det jeg mente var at om du eller noen av de andre som leser, eller noen du kjenner eller er venner på Facebook med kan noe om dette så er dere velkomne til å hjhelpe meg hvordan dere enn ønsker å gjøre det.
Når det gjelder inntektsbiten så er jeg på trynet fordi jeg ved oppstart av denne bloggen for ca. tre år siden klarte å invitere folk til å klikke på anonser jeg hadde liggende for at det skulle tjenes til Frelsesarmeen. Det var forbudt. Strengt forbudt og det kan jeg jo naturligvis i ettertid forstå. Klart at annonsene skulle klikkes for at annonsørene skulle få nye kunder og ikke for at jeg skulle få inntekter som jeg i egen selvforherligelse skulle videresende til Booths efterfølgere. Dermed ble jeg bannlyst. AdSense, firmaet som formidlet annonsene, bannlyste m,eg og det tydeligvis for evig og alltid. Jeg har skrevet og spurt, bedt på mine knær om tilgivelse for mine synder som i bannlysningsøyeblikket hadde nådd noe i retning av 15dollar. Men dessverre viser min synd seg så alvorlig at de ikke engang vil svare meg. Og det kan jeg jo forstå. Hvorfor vil de kaste bort tiden, som jo er dyrebar, på en som, rett nok uoverlagt, har forsøkt å svindle dem. Nei, det er jo helt rimelig.
Men kanskje det finnes noen andre som driver m,ed annonsering på blogger. Kanskje noen kjenner andre slike firmaer. Liten hjelp mottaes med takk stor hjelp med grådighet.
Se der har jeg fortalt hva jeg vil bli bedre til. Om det er andre ting jeg vil bli bedre i? Nei, hvilken ting skulle det være? Eller for å si det med en som ble spurt om han var en dårlig taper: "Det vet jeg ikke enda!"

1 kommentar:

Lars sa...

Det e ganske mye det! :) - Lykke til i bedringsprosessen!