1

6. oktober 2010

Jeg er heldig

Jeg er heldig.....tror jeg.
Ikke fordi jeg har vunnet i LOTTO. Sist jeg vant noe var ca 45 kroner og det var mange, mange kuponger siden.
Ikke fordi jeg har gjort en kule på børsen. Aksjer har jeg aldri hverken eid, annet enn majoriteten i et lite fiirma som ikke overlevde.
Ikke fordi jeg bor i et stort hus med have og strandlinje. Boligen de siste årene har vært en 35m2 kjeller.
Ikke fordi jeg har en fet bil eller hot bike. Mitt mest avanserte transportmiddel er en sykkel og et månedskort på bussen.
Ikke fordi jeg har gjort det spesielt bra i næringslivet. Min karriere har stort sett blirt stoppet av det som nå endelig er blitt en diagnose.
Ikke fordi jeg har veldig god helse. Jeg har mine ting både på det fysiske og det psykiske plan.

Kanskje jeg overhodet ikke er heldig. Kanskje jeg er en tragisk skikkelse. Kanaskje en ...................

Nei.  Jeg ER heldig.

Jeg er heldig fordi jeg har to barn som har vokst seg voksne og friske, med et sunt syn på liv, fremtid og samfunn.
Jeg er heldig fordi jeg har evnen til å nyte lukten av våte blader som råtner i veigrøften en mørk høstkveld.
Jeg er heldig fordi jeg etter 37 år fortsatt har den samme bestevennen, selv om vi ikke bor under samme tak.
Jeg er heldig fordi jeg når som helst kan kjenne smaken av et liksusmåltid jeg spiste på et slott i Frankrike for 26 år siden.
Jeg er heldig fordi jeg en gang i uken kan få være sammen med mange gode og kjære venner som liker meg for den jeg er.
Jeg er heldig fordi jeg flere ganger i måneden kan få lov til å holde en vakker kirke åpen for byens nattevandrere eller andre søkende.
Jeg er heldig fordi jeg kan få lov å hjelpe en gammel mann så han, til tross for sine skavanker kan få delta i hyggelig samvær med gamle venner.
Jeg er heldig fordi jeg har en god kontakt mellom hodets tanker og fingrenes tasturlek.
Jeg er heldig fordi jeg har mange bilder av hunder jeg har hatt og vært glad i og som jeg kan føle pelsen til bare jeg lukker øynene.
Jeg er heldig fordi jeg har ekstremt gode venner som er venner og hjelper selv om jeg har sviktet.
Jeg er heldig fordi jeg kan få bruke en hytte på fjellet hvis jeg skulle ha et slikt behov.
Jeg er heldig fordi jeg kan få lov å hjelpe sønn og kjæresten hans med å skape deres første bolig.
Jeg er heldig fordi jeg har en datter som fortsatt kommer til pappa når det er noe som er leit.
Jeg er heldig som har 3 søsken, 3 svigersøsken.
Jeg er heldig fordi jeg har 8 nevøer og nieser og 5 1/2 grandnevøer og grandnieser.
Jeg er heldig fordi jeg til stadighet kan få lov å være det øret og den skulderen enkelte av beboerne på samfunnets skyggesider til tider har bruk for.
Jeg er heldig fordi jeg har mange gode minner å dagdrømme om før jeg sovner om natten.
Jeg er heldig fordi jeg kan glede meg når favorittlaget mitt vinner søndagens kamp.
Jeg er heldig fordi jeg kan glede meg over synet av et barn som spiser is med hele ansiktet.
Jeg er heldig fordi jeg kan nyte en bok selv om den er 400 år gammel og er på over 800 sider.
Jeg er heldig fordi musikk gleder meg enten det er BAch, Metallica, Vikingarna eller Leonard Cohen.
Jeg er heldig fordi .................................................

Ganske enkelt: Jeg er heldig fordi jeg er MEG!

Ingen kommentarer: