1

4. februar 2011

SKULLE ØNSKE JEG VAR DEG…..MEN, HVEM ÈR DU EGENTLIG?

Jeg skrev for to dager siden at jeg skulle ønske jeg var deg. Jeg skulle forsåvidt fortsatt ønske at jeg ikke var meg, men jeg er litt høyere opp på trivselskurven i dag og er kanskje litt mindre sikker på om jeg ville vært deg.

Ikke så å forstå at jeg ikke tror du er noe å være, tvert i mot. Jeg tror absoluttat du er noe å være. Noe fint å være, men hvem er du? Hvem er du som leser denne bloggen? For det var til deg jeg skrev at jeg skulle ønske jeg var deg.  Det var jo ikke til en som ikke leser den. Da kunne jeg skrevet at jeg skulle ønske jeg var Henrik Ibsen eller Nelson Mandela eller Kong Harald eller Mor Theresa eller en av alle de andre mennesker jeg beundrer og gjerne skulle vært.Men jeg vet jo at ingen av dem leser denne bloggen, så da vil uttrykket “skulle ønske jeg var deg” bli feil.

Jeg skrev altså at jeg skulle ønske det var deg jeg var.  Ganske dristig i og med at jeg ikke vet hvem du er. Kanskje du er en jeg overhodet ikke vil være. For det er faktisk ganske mange jeg ikke vil være.
Så derfor er det jeg er litt mindre skråsikker i mitt bastante ønske og retter det til #Jeg skulle kanskje ønske jeg var deg”.

Men hvem er du? Det fremkommer av den stistikk som jeg kan følge med at det er i snitt 50-60 stykker som leser hver dag jeg har lagt inn et nytt innlegg og dette tallet kryper sakte ned mot 10-15 etterhvert som det er en stund siden jeg har skrevet noe.

Jeg skulle ønske noen flere av dere ville legge inn en melding til meg eller sende meg en mail så jeg fikk vite litt mer om hvem mitt publikum er. Kanskje det til og med kunne hjelpe meg å finne noe å skrive om. Kanskje det til og med kunne oppfylle dagens horoskop:

“En gammel flamme lar høre fra seg, -----“ 
Lurer på hvem det kan være.

Ha en god helg. Jeg skal  ihvertfall gjøre det jeg kan.

Starte med ostesmørbrød, et glass vin og en god venn, deretter nattevakt i Oslo Domkirke fra 2400 til 0800 (kom gjerne innom), så blir nok lørdagen tid for hvile og så får resten komme det som måtte komme.

Ingen kommentarer: