1

22. desember 2010

ØNSKELISTE FOR JULEN 2010!

Kjære Julenissen!
Nå skal jeg gjøre noe jeg ikke har gjort siden jeg var liten gutt, hvis jeg i det hele tatt gjorde det da. Jeg er ikke sikker for jeg kan ikke akkurat huske det, men alle barn gjør det jo. Skriver brev til nissen.
Så Altså: Kjære julenissen!
Det nærmer seg julaften og jeg har laget en liten liste med ting jeg ønsker meg til jul. Mern før jeg viser deg listen må jeg vel fortelle deg litt om hva jeg har gjort i året som har gått, at jeg har flyttet og ikke minst hvem jeg er så du vet hvem du skal sende gavene til. For du rekker vel ikke over alle barn og voksne i hele verden selv, så noe må vel sendes med FedEx eller lignende.
Jeg er altså den samme som jeg har vært hele livet, men i det siste har det nok dukket opp mer av meg som jeg ikke viste deg tidligere. Utenpå er jeg den samme,neste. Litt lenger og gråere hår, noen flere rynker, litt færre smil, litt høyere vekt og litt svakere syn,, men ellers er jeg stort sett den samme..utvendig! Innvendig er det store forandringer, men de kommer jeg tilbake til.
Hvor jeg bor vet du vel håper jeg, for jeg står vel i den store boken som alle mennesker står i. Hvis ikke får du google meg. da finner du meg sikkert, men jeg bor nok nærmere den mørke enn den lyse delen av jorden.
I det siste året har jeg forsøkt å være en snill gutt. Jeg har hjulpet mange som har trengt det med et sted å være noen netter og jeg har vært et ganske stort øre for mennesker som har trengt å få tømt ut litt av alt det ubehaget de har båret på.  Jeg har vært ganske grei mot barna mine og mot eks-konen også, tror jeg.  Jeg har ikke gjort noen noe vondt, som jeg vet om da og jeg har heller ikke ødelagt noen ting.  Jeg har skrevet ganske mange små notiser som jeg har fått litt positiv tilbakemelding på. Og så har jeg ikke bannet veldig mye, ikke har jeg vært veldig full noen ganger heller.
Jeg har stort sett gjort det som er blitt fordret av meg og jeg tror ikke jeg har fått noen nye fiender i dette året. Jeg har gjort alt NAV har bedt meg gjøre og jeg har vært på nesten alle terrapitimene jeg har fått lov til å gå på.
Det eneste gale jeg kan komme på i forbifarten er nok at jeg en gang tok flere sovepiller enn jeg skulle, men da kom det heldigvis noen snille mennesker og hjalp meg.
Så nå vet du hva jeg har gjort, her kommer ønskelisten:
1. Jeg ønsker at jeg slapp å bruke piller for at jeg skal kunne fungere sånn noenlunde i hverdagen. Det er litt trist å tenke på at jeg må spise piller for at jeg skal bli anderledes enn det jeg egentlig er for ikke å være anderledes enn det alle andre er.
2. Jeg ønsker at jeg slapp å få det vonde presset bak øyelokkene, den rare prikkingen i fingrene og de tunge stønnene helt ned i maven. Ikke så ofte i hvertfall.
3. Jeg ønsker at jeg kunne få orden på livet mitt i forhold til hverdager, arbeid, NAV og alt det der. Jeg vil heller være frisk og arbeide enn å være slik som nå.
4. Jeg ønsker at jeg kunne få orden på livet mitt sånn økonomisk.  Det er litt rart å tenke på at egentlig er det veldig lite som skal til, men det er allikevel mer enn jeg har. Og da blir det bare mer og mer hele tiden.
5. Jeg ønsker at jeg kan fortsette å få inspirasjon til å skrive slik jeg har gjort til nå, men at jeg klarer å skrive litt mer positivt.
6. Jeg ønsker at det blir mange flere som vil være frivillige slik at Oslo Domkirke kan fortsette å holde natteåpent hver fredag, og kanskje en dag eller to til.
7. Jeg ønsker at barna mine får et fint år med eksamener, jobber, kjærester, bolig og liv.
8. Jeg ønsker at eks-konen får det fint der hun skal begynne å arbeide og at hun kanskje finner igjen kjærligheten til en eller annen. Det har hun fortjent.
9. Jeg ønsker at alle i familien min, både nåværende og tidligere familie, får et godt år sammen med dem de er glad i.
10. Jeg ønsker at jeg får lov til å skrive brev til deg neste år også.
Det er det jeg ønsker. Kanskje det er veldig vanskelige ønsker men du slipper ihvertfall å pakke dem inn.
Ha en ordentliug fin jul og et godt 2011 kjære Julenissen. For husk, det er mange av oss som innerst inne tror på deg, litt ihvertfall.
Mange hilsener fra Frithjof.

Og så til alle mine lesere!
Ha en fredelig, varm og gledelig jul! 

1 kommentar:

Anonym sa...

en riktig God Jul til deg også Frithjof! Håper også at 2011 blir en bedre år for deg! Jule- og nyttårsklem fra Siri