1

18. januar 2010

Like A Bird and A Drunk

Hadde jeg bare hatt den samme tone, den samme stemme, den samme umåtelige evne til å si:

Unnskyld!





- Like a bird on the wire
- like a drunk in a midnight choir
- I have tried in my way to be free

Og like sikkert har jeg bommet.
Som fuglen tatt av falken og
Som fylliken av dirigenten
Er jeg kastet ut av mitt fristed.

- Like a worm on a hook
-Like a knight in some old fashioned book
- I have saved all my ribbons for thee.

Og like sikkert har jeg hengt,
Hengt fast i det andre har bestemt
Hengt i båndet til det konforme.

- If I, if I have been unkind
- I hope that you can just let it go by.
- If I, if I have been untrue
- I hope you know it was never to you.

Så kan du tilgi, kan du glemme?
Kan du tro på det jeg sier, om enn bare litt?

- Like a baby, stillborn
- like a beast with its horn
- I have torn every one who has reached out for me

Men slik er jeg født
Og slik er jeg skapt

- But I swear by this song
- And by all that I have done wrong
- I will make it all up to thee."

Og det skal jeg klare
Og det skal jeg gi
Men å sverge....?

- I saw a beggar leaning on his wooden crutch
- He said to me: "You must nok ask for so much"
- And a pretty woman leaning in her darkened door
- She cried to me: "Hey, why not ask for moore?"

- Oh, like a bird on a wire,
- Like a drunk in a midnight choir
- I have tried in my way to be free.

(Fritt etter Cohen)








Blogglisten

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tankevekkende!

Anonym sa...

Plukker opp en viss optimisme og fremsynthet midt i det som virker som frustrasjon. Bra.