1

13. januar 2010

Kanskje det er meg........

Kanskje det bare er fordi jeg stiller for store krav.

Kanskje det bare er fordi jeg forventer mer enn det er mulig å levere.

Kanskje det bare er fordi jeg har et selvbilde som er større enn det bildet resten har av meg.

Kanskje det bare er fordi jeg tror at å sove 141 av ukas 168 timer timer er feil.

Er det egoistisk å ønske å leve for selv å ha det godt og ikke bare for å unngå å såre andre?

Er det galt å spille fornøyd for å slippe alle velmente forslag fra friske mennesker som ikke vet hva kroniske smerter i intellektet innebærer?

Er det riktig at de elementene i samfunnet som er satt til å hjelpe slike som meg, nærmest feier oss under teppet fordi vi ikke er sterke nok til å gå til motangrep?

Er det riktig at vi bruker 180000 på varmepumpe til en milliardær når andre får avslag på 3000 for å gi barn en bedre jul?

Har dere svaret på noen av disse spørsmålene så legg dem gjerne igjen her.




Blogglisten

3 kommentarer:

Hilde Kallevig sa...

Hei

Ett nytt 10 år burde vel vœre en fin måte å se fremover på! Vi ønsker deg et godt og friskt nytt 2010 fra din familie her i Tokyo
Hilde, Karsten, Liv og Elsa

Anonym sa...

Livet går så fort. Det sender oss fra himmel til helvete med et ord, en opplevelse, et møte, en tanke.....men som du selv sier, også fra dypet til overflaten på et nanosekund. En liten akevitt i det innerste rommet er en overflateopplevelse!

Bente sa...

Du skriver så godt, og setter ord på det som vi andre synes er vanskelig! Kjenner meg så godt igjen i det du skriver, blir veldig berørt av det! Stå på, fortsett skrivinga! Måten du skriver på, er så herlig! Og jeg lurer litt på om du kanskje skulle skrive en bok som foreldre kunne bruke til barna sine for å forklare dette med psykiske lidelser på en lettfattelig og nær måte! Det mangler nemlig i bokverdenen!
Takk for alt du deler her! Det er det nok mange som setter pris på!
Ha en fin dag videre!
Hilsen Bente. :-)