1

2. juni 2010

Markedsundersøkelse!

Jeg har tenkt å lage en markedsundersøkelse.  En undersøkelse som forteller hvem, når og hvorfor alle mine lesere leser nettopp min blogg.
Bakgrunnen er at jeg tenkte jeg skulle bruke undersøkelsen til å få noen til å sponse bloggen min.  Jeg har lest om unge jenter som tjener tusenvis av kroner på sine blogger, og da tenker jeg at det skal jeg forsøke.  Men jeg må ha lesertall som liksom bekrefter den enorme leserskaren jeg har og ikke minst hvor kjøpoesterk den er.  Dessuten har jeg tenkt å ikke skrive under på noen Redaktørplakat eller hva det nå heter.  Tekstreklame eller productplacement er helt ok.  Mulig noen vil kalle det prostitusjon, men hvem er jeg til å kritisere den ene eller andre form for moral eller umoral.
Ergo: Her er markedsundersøkelsen.

1. Hva er ditt kjønn? A: Mann   B: Kvinne
Ikke at det betyr så mye, men hvis jeg f.eks. tenker jeg skal forsøke å bli sponset av Armani som med sine usedvanlig lekre dresser, øvrigge herrekær og assorier gir enhver mann, uansett kropsfasong og utseende, en tiltrekningskraft på nivå med George Clooney.(tro ikke at dette er smisking på noen som helst måte).  Tenk da hvis jeg når jeg får vite at tre av dere er menn kan fortelle at hele 75% av mine lesere er nettopp det kjønnet de retter seg mot.  Ikke mange massemedier med en så spisset leserkrets. Her snakker vi hundretusener av kroner i måneden i reklameeffekt noe som burde resultere i store, jaja litt ihverfall, penger i sponsormidler.  Eller kanskje en dress eller en underbukse eller kanskje et klistremerke.

2. Hva er din alder? A: under 30.  B: mellom 30 og 50  C:over 50.
Her har jeg planlagt fremtiden min.  Jeg ser for meg at jeg etterhvert vil trenge hjelpemidler for et Enklere Liv.  Jeg mener midler som gjør det lettere å ta på sokker når ryggen er stiv eller store tall på telefonen når synet ikke lenger er som det var.  Hvis nå 4 av dere er over 50 så kan jeg gå til kjeden Et Enklere Liv å fortelle om 100% treffsikkerhet.  Hva ville være mer naturlig enn at de vil gi....eller kanskje ikke.  Ok. La oss håpe at de ikke kaster meg ut.

3a. Hva er din inntekt? A: Over 1.000.000 i året. B: Vil helst ikke si
3b. Planlegger du å kjøpe bil i løpet av neste måned?  A: Ja  B: Vil helst ikke si
Hvis A:   A1: Planlegger du å bruke over 1.000.000 på ny bil  .A2: Kunne du ønske at du kunne bruke over 1.000.000 på ny bil

Jeg trenger en ny bil skjønner dere, og så er jeg veldig betatt av en som heter noe slikt som S 320 og som har noe som kan minne om et antiatomvåpenmerke på panseret.  Det er sannsynligvis det ypperste av luksus og gir sjåføren en maksimal glede av å kjøre samt et uttrykk av vellykkethet som vil bidra til å gjøre din virksomhet enda bedre. (Lurer på om Mercedes trenger en ny tekstforfatter)
Men tenk dere det da.  Når dere har svart på spm 3a og 3b Kan jeg gå til Mercedes og si at 100% av mine lesere tjener mer enn 1.000.000 i året, eller mener at det er en privatsak. (Alle vet jo vi kan sjekke inntektene på nettet så de som svarer B har ikke vært ærlige i selvangivelsen og vi kan derfor med sikkerhet gå ut fra at de tjener mye mer enn 1.000.000). Dessuten kan vi si at 100% av dere planlegger, men synes det er litt flaut å innrømme, å bruke mer enn den samme millionen på ny bil i løpet av nærmeste måned.

Logikken blir altså at mine 4 lesere planlegger å kjøpe biler for minst 4 mill i løpet av neste måned. Hvilken bilforhandler ville ikke gitt bort ganske mye for å få dratt i havn en slik deal? 

Hvilken fremtid jeg går i møte.  Nå skal dere snart få se årets ungkar på Aker Brygge. Armanidress, støttestrømper og Mercedes.  Hva mer kan dere ønske dere kjære enslige unge damer der ute.

På den annnen side kan det jo tenkes at både bilforhandleren og Armani og rullatorselgeren vil kaste meg på hodet ut.  Det er vel egentlig det mest realistiske.  Kanskje jeg skulle ta turen innom et reklamebyrå og be om hjelp.  De kan få aksjer i bloggen min som betaling.  Leste nettopp om et byrå som gjorde det for en klient og tjente 50 mill på det.  Hvor mye kan de ikke da tjene på min side?

Du har ikke noe tro på dette du heller nei?  Tenkte meg det.  Er vel kanskje enig med deg, menå få Esso til å sponse luft i dekkene på sykkelen min, det skal jeg ihvertfall klare.

Ikke gi opp Frithjof.

1 kommentar:

Anonym sa...

1A, 2B, 3aA, 3bA

Hilsen
Leif W
PS! Mulig jeg blingset på en null eller to, men det går vel greit ;)