1

21. november 2010

Ikke les denne siden, den er overvåket!!!!!

Neida, slapp av. Den er forhåpentligvis ikke overvåket.......enda.  Men hvem vet.  Kanskje sitter en representant for NAV akkurat nå og ser hva jeg bedriver.



Først er det vel greit med litt informasjon om meg selv. (Til NAV-leseren: Alt som står i dette avsnittet vet du fra før, eller du kan finne ut av det ved å se på navn og fødselsdato i systemet ditt. For å hjelpe deg litt: Navn: Frithjof W. Kallevig. Fødselsdato: 22.07.1952. Personnummer finner du sikkert ut av). Men altså litt informasjon om meg selv. Jeg er 58 år, har jobbet mer eller mindre sammenhengende fra 1976 frem til 2008. Da gikk det i svart for meg for alvor.  Første gang det gikk i svart for meg var ca. 1998 og siden da har jeg benyttet meg daglig av "lykkepiller" og jobbet som best jeg har kunnet med depresjon og ønske om å få slippe å våkne hver eneste dag. Det siste er forøvrig en tanke jeg har hatt mer eller mindre de siste 30 år. I 2008 ble det et par sykehusbesøk, hvorav et var ufrivillig, og en endelig diagnose ble fastslått etter alle nødvendige utredninger. Siden den tid har livet bestått i en mer eller mindre ukentlig kontakt med NAV for å få vedtatt en uførhet.  (Mye av dette kan dere lese om tidligere i bloggen). Nå er situasjonen at jeg ikke får godkjent uførhet fordi jeg ikke har forsøkt attføring.  Imidlertid har ikke NAV kommet med noe forslag til attføringsarbeide eller lignende og jeg tror ikke dete er så mange arbeidsgivere som ville tatt meg imot med åpne armer hvis jeg selv stillte opp: "Hei, jeg er 58 år, dystymiker og trenger en jobb for å se om/bevise at jeg er /ikke er arbeidsdyktig.  Det hadde vært fint om du ansatte meg men jeg vet ikke om jeg klarer å komme på jobb i morgen."
OK, der har der litt av bakgrunnsinfoen. Resten kan også NAV-leseren lese, om ikke annet så for å spare litt arbeid med å overvåke meg.  Her kommer alt.
Jeg tror ikke det er så mye som er av interesse, men man vet aldri hva som kan brukes.  Er det ikke det de sier i alle detektimer på TV. "Si hva du husker, selv om det virker ubetydelig, vi skal avgjøre om det er viktig."
Da starter jeg med hva jeg har gjort siste 14 dager. Stort lenger tilbake husker jeg ikke.

Gjøremål:
Jeg husker ikke nøyaktig hvilke dager jeg gjorde hva, men følgende er gjort så får dere selv fylle ut kalenderen.
1. Jeg har hjulpet sønn og samboer litt med opp-pussing av ny leilighet.
2. Jeg har hatt et møte med NAV
3. Jeg har vært i Frimurerlogen 3 ganger (2 kvelder og en lørdag formiddag)
4. Jeg har vært i familieselskap 2 ganger (en lørdag formiddag og en fredag kveld)
5. Jeg har hatt en frivillig vakt i Oslo Domkirke. (ca. 4 timer)
6. Jeg har vært med sønn på MAXBO for å bistå med innkjøp til opp-pussing.
7. Jeg har tatt en øl med gode venner på Fritjof en fredag ettermiddag/kveld
8. Jeg har tilbragt 3,4 eller 5 hele dager under en trygg dyne i et mørkt rom. (Kan ikke huske nøyaktig hvor mange)
9. Jeg har ruslet noen turer i nærmiljøet, spist noen middager hjemme, færre frokoster og så godt som ingen lunch.
10. Sovet (dårlig) hver natt.

Telefon:
Jeg har ringt:
12 forskjellige personer/firmaer:
Hvorav Banken, sønn, datter, eks, ekssvigerfar, tre gode venner, kommende svigerdatter, 3 Frimurerbrødre og et nummer jeg ikke husker hvem har.  Dessverre sier ikke min logg noe om hvor mange ganger jeg har ringt hver enkelt, men jeg lover å gi beskjed når jeg får neste spesifiserte regning.
Jeg har blitt oppringt av 10 personer/firmaer som stort sett er de samme som ovenfor med det tillegg at det er et nummer som ikke er oppgitt.

Internett:
Denne er litt verre fordi jeg hver 14. dag renser maskinen for logger og slikt ved hjelp av et anbefalt vaskeprogram.  Det jeg imidlertid vet jeg har vært inne på er:
Facebook.com
Denne bloggen (kallevig.blogspot.com)
Aftenposten.no
Dagbladet.no
Fokus Bank.no
VG.no
NAV.no
Dagens Næringsliv (DN.no)
E24.no
LG.com (jeg tror det er .com, men skulle det være .no så beklager jeg feilen)
NRK.no
Nettavisen.no
YR.no
Norsk Tipping.no (erkjenner at jeg spiller for ca. 150 kr. pr. uke)
Finn.no
Oslo Børs (oslobors.no) (Har inger aksjer, synes bare det er moro å følge litt med)
eBay.com
Rubrik.no
Frimurer.no
og sikkert noen andre som jeg ikke vet fordi jeg har vært innom en eller annen link på de forskjellige nyhetsmedier jeg leser daglig.
Men jeg kan med hænden på hjertet si at jeg ikke har vært inne på terror-, sex-, kommunist- eller andre fysider.

Annen kommunikasjon:
Jeg leser min mail hver dag, og den kan hvem som helst få lov til å se på.  Ved siden av stort sett de samme som jeg er i telefonisk kontakt med så er det sikkert et par hundre mailer om at jeg har vært heldig å kanskje vunnet en bil eller at jeg burde kjøpe en ny type tannkrem eller lignende.
Ops, holdt på å glemme at jeg på torsdag sendte mail til mange om ny adresse.

Se der, der har dere stort sett mitt liv de siste 14 dager. Jeg håper dette hjelper NAV litt og avlaster dem for det slitsomme arbeid de nå har med å overvåke oss, altså vi som er så heldige/uheldige å havne under deres paraply. Forøvrig tror jeg at det nettopp er blitt noen ledige overvåkere ved Den Amerikanske Ambasaden. KAnskje de kan bistå med sin ekspertise.

Og dersom du som leser dette ikke er fra NAV, og forsåvidt de som er fra NAV også, så kan jeg gaarantere at jeg mer enn gjerne ville byttet min nåværende livssituasjon og diagnose med intektsgivende arbeid og friskmelding. Jeg ligger ikke flatt ut en helt vanlig dag og synes det er morsomt.  Dette bare til info.

Ingen kommentarer: