1

9. desember 2008

VIRKER IKKE

Nedenstående lille "dikt" skrev jeg for mange år siden da jeg var ordentlig nede. Jeg leste det igjen for litt siden og tenkte at egentlig er det ganske aktuelt for veldig mange. Kanskje det er noe å tenke på nå som det nærmer seg julen.
Vi har alle noen i vår nærhet med et eller annet som ikke virker. Kanskje vi kan reparere det?


Jeg har en dørklokke
men jeg tror ikke den virker (1)

Jeg har en mail-adresse
men jeg tror ikke den virker (2)

Jeg har en telefon
men jeg tror ikke den virker (3)

Jeg har en telefonsvarer
men jeg tror ikke den virker (4)

Jeg har to ører
men jeg tror ikke de virker (5)

Jeg har en kropp
men jeg tror ikke den synes (6)

Jeg har en postkasse
jeg ct at den virker (7)

Jeg har to øyne
Jeg vet at de virker (8)

Jeg har en nese
jeg vet den virker (9)

Jeg har en munn
den virker IKKE! (10)


(1) Ingen ringer på min dør
(2) Ingen sender meg en mail
(3) Ingen ringer når jeg er hjemme
(4) Ingen ringer når jeg er ute heller
(5) Ingen sier hei på gaten
(6) Ingen ser meg når jeg går

(7) Den er full av reklame og regninger
(8) Jeg ser andre dra på jobb
(9) Jeg kjenner lukten av juleforberedelser

(10) Ingen hører at jeg skriker!!!!!!!





Heldigvis virker alle mine ting nå. Noen kom og reparerte dem. Men kanskje jeg, og du, vet om noe vi kan reparere hos en eller annen bekjent, nabo, ukjent......rett og slett et medmenneske.



Blogglisten

Ingen kommentarer: